ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2014-15

Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

  • "Ζω στην ομάδα, μαθαίνω να σέβομαι τον εαυτό μου και τους άλλους."

Σκοπός είναι οι μαθητές να αναπτύξουν τόσο δεξιότητες αναγνώρισης, έκφρασης και διαχείρισης συναισθημάτων όσο και κοινωνικές δεξιότητες που προάγουν τις διαπροσωπικές σχέσεις και τη λειτουργία των ομάδων.

Δράσεις:

(Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Βασ. Παναγιωτάκη)

 

  • "Πώς να προστατεύω και να φροντίζω τους άλλους και τον εαυτό μου από επικίνδυνες καταστάσεις στο σχολικό περιβάλλον."


Σκοποί:

  1. η αναγνώριση πιθανών επικίνδυνων καταστάσεων εντός του σχολείου από τους μαθητές, η αντιμετώπιση και η προστασία τους από αυτές,
  2. η καλλιέργεια υπεύθυνης στάσης και ώριμης συμπεριφοράς κατά την παραμονή των μαθητών από το σχολείο με σκοπό την πρόληψη ατυχημάτων,
  3. η ενημέρωση των μαθητών για την προσεκτική και ασφαλή μετάβασή τους από και προς το σχολείο.

(Υπεύθυνος Καθηγητής: Ιωάννης Κουκής)

 

  • "Ανακαλύπτω τον εαυτό μου-αποφασίζω συνειδητά και υπεύθυνα"

Σκοπός της βιωματικής δράσης είναι να βοηθήσει τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν τη σημασία των αποφάσεων στην ζωής τους, να εντοπίζουν και να κατανοούν τους παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν τις αποφάσεις τους . Μέσω αυτής της διαδικασίας να αναπτύξουν δεξιότητες λήψης συνειδητών και υπεύθυνων αποφάσεων που θα τους οδηγήσουν στην προσωπική ανάπτυξη και ωρίμανση.

Κατά τη διάρκεια του γ' τριμήνου η ομάδα ασχολήθηκε με τη θεματική του σχολικού εκφοβισμού, στο πλαίσιο της οποίας δημιούργησε και παρουσίασε σε σχετική εκδήλωση την ακόλουθη ταινία.

 

Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι από τις εργασίες της ομάδας μας.

(Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Ευαγγελία Μαρινάκη)

 

  • "Αποδοχή του άλλου - Αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού και της κοινωνικής απομόνωσης"


Σκοπός του θέματος είναι να κατανοήσουν οι έφηβοι του σχολείου μας το φαινόμενο της επικοινωνίας με τον άλλο, ως άξονα αρμονικής συνύπαρξης και συνεργασίας, επίλυσης συγκρούσεων αλλά και αποφυγής καταστάσεων σχολικού εκφοβισμού.

Επίσης στόχος είναι οι μαθητές

  1. να ευαισθητοποιηθούν και να λειτουργήσουν ομαδικά,
  2. να γίνουν μικροί ''παρατηρητές'' και να βοηθήσουν τους συνομηλίκους τους που ίσως υφίστανται κάποια μορφή βίας
  3. να υιοθετήσουν τεχνικές πρόληψης,
  4. να κατανοήσουν τις επιπτώσεις της βίας και να δραστηριοποιηθούν προκειμένου να εκλείψει στο σχολικό περιβάλλον.

Δράσεις - Αποτίμηση:

  • Οι μαθητές ενδιαφέρθηκαν πολύ για το θέμα και συμμετείχαν ενεργά. Δραστηριοποιήθηκαν και έφτιαξαν κολάζ για τον σχολικό εκφοβισμό. Ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό σε όλες τις βιωματικές δράσεις της ομάδας τους (π.χ. άσκηση με λεμόνια για τη διαφορετικότητα).

(Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Ασπασία Ζερβοπούλου)

 

Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

  • "Πεζοπορία και τρέξιμο στη φύση ως μέσο ευεξίας και ψυχοσωματικής ισορροπίας των μαθητών."

Σκοποί:

  1. η αναγνώριση των ωφελειών από την ήπια εκγύμναση,
  2. η επαφή με τη φύση και η παρατήρησή της κατά τη διάρκεια της εκγύμνασης,
  3. η καλλιέργεια καλών συνηθειών και στάσης στη ζωή που θα βοηθήσουν την ωρίμανση του νέου ανθρώπου και την αρμονική ψυχοσωματική ανάπτυξή του,
  4. η αναζήτηση των τρόπων μέτρησης της φυσικής κατάστασης και καταγραφής της βελτίωσής της μέσω της άσκησης.

Δράσεις:

  • 17/12/2014  - Τρίωρη εξόρμηση στο Δάσος Συγγρού. Πραγματοποιήσαμε πεζοπορία στο Δάσος Συγγρού με βροχερό καιρό. Μυρίσαμε τα δέντρα, το χώμα, αναγνωρίσαμε θάμνους και φυτά, παρατηρήσαμε τις κτηριακές εγκαταστάσεις και τα θερμοκήπια, συζητήσαμε για το πώς νιώθουμε να περπατάμε υπό βροχή στο δάσος. Πολλά παιδιά ανακάλυψαν πόσο κοντά στα σπίτια τους έχουν ένα χώρο καταπληκτικό για αναψυχή, παιχνίδι, άθληση. Η μετάβαση και η επιστροφή έγινε με λεωφορείο του Δήμου που μας διετέθη για αυτήν την εξόρμηση.
  • Το τρίτο τρίμηνο σύμφωνα με τις οδηγίες της υπευθύνου σχολικών συμβούλων για τα project του σχολείου μας κάναμε αμοιβαία αλλαγή μαθητών με την κα. Δανοχρήστου, υπεύθυνη για άλλο τμήμα project της Β' τάξης προκειμένου να δοθεί ευκαιρία στους μαθητές να παρακολουθήσουν και ένα άλλο θέμα. Πραγματοποιήσαμε, λοιπόν, με τη νέα ομάδα δύο εξορμήσεις στο κοντινό πάρκο της Πεύκης για πεζοπορία και χαλαρό τρέξιμο. Επίσης, προσεγγίσαμε στην τάξη θεωρητικά τις ευεργετικές συνέπειες της πεζοπορίας στη φύση.

(Καθηγητής: Ιωάννης Κουκής)

 

  • "Ασκήσεις ύφους"

Στo πλαίσιo του project - βιωματικές δράσεις της Β' Γυμνασίου μια ομάδα μαθητών ασχολείται με μουσική-λογοτεχνία-θεατρικό παιχνίδι μέσω της αριστουργηματικής λογοτεχνικής δημιουργίας του Ρ. Κενώ "Ασκήσεις ύφους".
Οι μαθητές συνδυάζουν τις γνώσεις τους για τη λογοτεχνία με μουσικές αναζητήσεις και εξωτερικεύουν το αποτέλεσμα αυτού του συνδυασμού μέσω της εκφραστικής τους ικανότητας με το θεατρικό παιχνίδι.
Οι 99 διαφορετικές προσεγγίσεις του Ρ. Κενώ είναι γραμμένες στη φόρμα "Παραλλαγές πάνω σ' ένα θέμα", συνηθισμένο μεν στη μουσική, εντελώς ασυνήθιστο όμως στη λογοτεχνία. Είναι το πρώτο λογοτεχνικό έργο που γράφεται με αυτόν τον τρόπο.
Τα παιδιά μας θα το ζωντανέψουν στη σκηνή!!!!!

Δράσεις - Αποτίμηση:

  • Οι μαθητές της Β΄ τάξης που παρακολούθησαν το project με θέμα τις ασκήσεις ύφους του Κενώ βίωσαν μια διαφορετική εμπειρία στην τάξη μέσω του θεατρικού παιχνιδιού και της μουσικής. Παίξαμε θέατρο όλοι, μάθαμε μέσα από τις αλλαγές ύφους...στις τόσες πολλές παραλλαγές αυτού του τόσο ασήμαντου επεισοδίου, αλλά και γελάσαμε με τις διαφορετικές αποδόσεις του κειμένου λόγω διαφορετικής προσωπικότητας και ιδιοσυγκρασίας του κάθε παιδιού! Στο τέλος συνεργάστηκαν όλες οι ομάδες, ζωγράφισαν τη σκηνή και έγραψαν τις εντυπώσεις τους αυθόρμητα στην αφίσα που έφτιαξαν. ΜΠΡΑΒΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ! (Ακολουθεί σχετικό φωτογραφικό υλικό.)

(Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Μαριελένα Δανοχρήστου)

 

  • "Μύθοι και παραμύθια": H τέχνη της προφορικής αφήγησης

Σκοπός της βιωματικής δράσης είναι να προσεγγίσουν τα παιδιά με βιωματικό τρόπο τα παραμύθια, να διερευνήσουν τις ιδέες και τις αξίες που ενυπάρχουν σ' αυτά, να εκφράσουν προτάσεις και πιθανές λύσεις για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ήρωες τους. Να δοθεί στους μαθητές η ευκαιρία να πειραματιστούν και να ανακαλύψουν τον δικό τους τρόπο αφήγησης αλλά και να μπορέσουν μέσα από την τέχνη της αφήγησης να εκφραστούν και να δημιουργήσουν ομαδικά.

 

(Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Ευαγγελία Μαρινάκη)

 

  • "Η διατήρηση της πολιτισμικής μας κληρονομιάς μέσω των παραδοσιακών χορών και του δημοτικού τραγουδιού"

Σκοπός του θέματος είναι να κατανοήσουν οι έφηβοι του σχολείου μας την αξία της πολιτισμικής μας κληρονομιάς και να προσπαθήσουν μέσα από δράσεις τους να αναπτύξουν ενδιαφέροντα που να ικανοποιήσουν τις καλλιτεχνικές αναζητήσεις τους.
Μαθαίνοντας τους παραδοσιακούς χορούς μας οι μαθητές μας θα δραστηριοποιηθούν, θα αγαπήσουν την Ελλάδα και θα κατανοήσουν ότι οι παραδοσιακοί χοροί μας είναι ''κλασσικοί'' με την έννοια ότι είναι αξεπέραστοι και έχουν αιώνια, διαχρονική αξία. Το ίδιο ισχύει και για τα δημοτικά μας τραγούδια που τα περισσότερα είναι πολύστιχα και αφηγηματικά. Οι μαθητές μας θα αντιληφθούν την πολιτισμική αξία των παραδόσεων μέσα από εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν στο σχολικό χώρο και θα έχουν ανάλογη αποτελεσματικότητα.

Δράσεις - Αποτίμηση:

  • Οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά και με ιδιαίτερο ενθουσιασμό. Αναζήτησαν πληροφορίες από το διαδίκτυο για τους παραδοσιακούς χορούς και παρουσίασαν ορισμένους στη γιορτή της 25ης Μαρτίου. Ακολουθεί σχετικό φωτογραφικό υλικό.

(Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Ασπασία Ζερβοπούλου)

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Επικοινωνία

3o Γυμνάσιο Αμαρουσίου

Διεύθυνση: Ναυαρίνου & Ύδρας
Τ.Κ.: 15122,  ΜΑΡΟΥΣΙ

Διευθύντρια: 210 6127266

Υποδιευθυντές (Ηλίας Μαυρόγιαννης, Χαρά Γκατζιώρα): 210 8054368

Καθηγητές: 210 6143219, 6936066043

e-mail:mail@3gym-amarous.att.sch.gr

 

 

 

 

Χάρτης Περιοχής

Επισκέπτες ιστοσελίδας

Σήμερα 137

Χθες 162

Εβδομάδα 299

Σύνολο 856253

Kubik-Rubik Joomla! Extensions