ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-16

Ψηφιακό Μουσείο: Ιωάννης Καποδίστριας                                                     

ioannis

 

Φέτος η πολιτιστική ομάδα μας αποτελούμενη από 23 μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης αποφάσισε να βαδίσει στο μονοπάτι που χάραξε με τη ζωή και τη δράση του ο Ιωάννης Καποδίστριας, μια από τις πλέον εμβληματικές ηγετικές φυσιογνωμίες της νεότερης ελληνικής ιστορίας. Η απόλυτη προσήλωσή του στα εκπαιδευτικά ζητήματα, το γνήσιο ενδιαφέρον του για τους φτωχούς, τους αδυνάτους, τους απλούς ανθρώπους, η δεξιότητα και η ευφυΐα του στα πολιτικά θέματα, το μοναδικό ήθος, η ανιδιοτέλεια, το παράδειγμα της εγκράτειας στον βίο του, η προσφορά χωρίς δισταγμό όλων των υπαρχόντων του στην πατρίδα ήταν τα στοιχεία εκείνα που κινητοποίησαν το ενδιαφέρον μας και έδωσαν έμπνευση στην υλοποίηση του βασικού στόχου μας. Αυτός ήταν η ανάδειξη των πτυχών της ζωής και της δράσης του μεγάλου Νεοέλληνα πολιτικού στο πλαίσιο ενός ψηφιακού περιβάλλοντος, που θα λειτουργούσε σαν μουσείο, δηλαδή σαν χώρος έκθεσης επεξεργασμένου πολυμεσικού υλικού και πρωτογενούς ψηφιακού ή εικαστικού περιεχομένου.

Επιμέρους στόχοι του προγράμματος ήταν:

  • o η εξοικείωση με την οργάνωση, την επιλογή και τη δημιουργία ψηφιακού υλικού για τη ζωή και το έργο του Καποδίστρια
  • o η απόκτηση γνώσεων και η ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσα από διαδικασίες ομαδικής εργασίας
  • o η ενίσχυση της διερευνητικής μάθησης μέσα και έξω από το σχολείο
  • o η εξοικείωση με τη χρήση των νέων τεχνολογιών στη διερεύνηση και την παρουσίαση ενός θέματος.

Για να πραγματοποιήσουμε αυτούς τους στόχους εργαστήκαμε σε ομάδες στην αίθουσα της Βιβλιοθήκης του σχολείου. Παρακολουθήσαμε ντοκιμαντέρ για μια πρώτη επαφή με το θέμα μας και με καταιγισμό ιδεών αποφασίσαμε ποιες πτυχές της ζωής και του έργου του Καποδίστρια θα θέλαμε να αναδείξουμε στο μουσείο μας. Στη συνέχεια, δημιουργήσαμε το δικό μας wiki, δηλαδή ένα ψηφιακό περιβάλλον συνεργατικής μάθησης, στο οποίο η κάθε ομάδα έχει τη δική της σελίδα. Σε αυτήν επεξεργάζεται τα στοιχεία που συγκεντρώνει από διαδικτυακές πηγές και αναρτά τις εργασίες της. Όλα τα μέλη των ομάδων μπορούν να διαβάσουν, να σχολιάσουν ή να διορθώσουν τις εργασίες των υπολοίπων ομάδων. Με τον τρόπο αυτό, όλοι συμμετείχαμε στις εργασίες όλων και το τελικό υλικό που παρουσιάσαμε στο ψηφιακό μουσείο ήταν προϊόν συνεργασίας όλων των ομάδων.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών μας

      1. Αναζητήσαμε και επεξεργαστήκαμε πληροφορίες από το διαδίκτυο (μουσεία, πολιτιστικούς φορείς, αρχεία)
      2. Μελετήσαμε και συγκρίναμε γραπτές και εικαστικές πηγές.
      3. Συνθέσαμε χρονογραμμή με τους βασικούς σταθμούς της ζωής του Καποδίστρια.
      4. Δημιουργήσαμε φηφιακά παζλ.
      5. Αποτυπώσαμε σε διαδραστικό χάρτη τις πόλεις-σταθμούς στην πορεία του Καποδίστρια.
      6. Πραγματοποιήσαμε εκδρομή στο Ναύπλιο, για να γνωρίσουμε από κοντά τα Καποδιστριακά Κτήρια.

 

      1. Αποτυπώσαμε σε κωμικογράφημα το κατά την παράδοση τέχνασμα του Καποδίστρια, για να καθιερώσει επίσημα την καλλιέργεια της πατάτας ενισχύοντας την ελληνική αγροτική οικονομία. Ο Καποδίστριας λόγω της επιφυλακτικότητας των Ελλήνων προς το νέο τρόφιμο τις κλείδωνε σε αποθήκες, τις οποίες εσκεμμένα άφηνε αφύλακτες τη νύχτα, ώστε να μπορεί ο λαός να τις κλέψει νομίζοντας ότι είναι πολύτιμες.
      2. Χρησιμοποιήσαμε τον πηλό, για να κατασκευάσουμε το ομοίωμα του Καποδίστρια αλλά και το αντίγραφο του πρώτου νομίσματος, του φοίνικα, που συμβολίζει την αναγέννηση της Ελλάδας. (Για το κωμικογράφημα και τις κατασκευές από πηλό, θερμές ευχαριστίες στην ταλαντούχα Βασιλική Τινγκιλιάν.)
      3. Ασχοληθήκαμε με παιχνίδια βιωματικά (δραματοποιήσεις, κυνήγι θησαυρού, παιχνίδια ρόλων).
      4. Αποδώσαμε σε σκίτσο την προσωπογραφία του Καποδίστρια.
      5. Σε συνεργασία με την καθηγήτρια των Εικαστικών κ. Ευθυμίου φιλοτεχνήσαμε το ζωγραφικό αντίγραφο του πορτρέτου του Καποδίστρια σε νεαρή ηλικία.
      6. Τέλος, συνθέσαμε τη δική μας παρουσίαση για τη δολοφονία του Κυβερνήτη.

Αυτά τα έργα της ομάδας μας χρησίμευσαν ως εκθέματα για το ψηφιακό μουσείο, του οποίου οι αίθουσες αντιστοιχούν σε δύο σελίδες του wiki, του διαδικτυακού περιβάλλοντος στο οποίο εργαστήκαμε. Η πρώτη αίθουσα-σελίδα του wiki περιλαμβάνει τα εκθέματα που έχουν σχέση με τη ζωή του Καποδίστρια. Η δεύτερη αίθουσα-σελίδα του wiki περιλαμβάνει τα εκθέματα που έχουν σχέση με το έργο του. Όποιος επιθυμεί την περιήγηση στις αίθουσες του μουσείου θα πρέπει να ζητήσει να γίνει μέλος του wiki μας, για να του επιτραπεί η είσοδος σε αυτό.

Κλείνουμε την παρουσίαση των δράσεών μας με μια μουσική πινελιά που πρόσθεσαν στο πρόγραμμά μας δυο μέλη της ομάδας μας, εμπνεόμενα από τη ζωή και το έργο του Καποδίστρια, η Αναστασία και η Αγγελική, σε στίχους και μουσική δική τους.

 

Μετά την παρουσίαση του περιβαλλοντικού και μουσικού προγράμματος ακολούθησε παζάρι γεύσεων από την πολιτιστική ομάδα μας με θέμα «Πατατολιχουδιές». Τα έσοδα, που ανήλθαν στο ποσό των 210 ευρώ, διατέθηκαν στον Σύλλογο Φίλων Παιδιών με Καρκίνο «Ελπίδα». 

Ως επιβράβευση για την εθελοντική προσφορά των μαθητών στο πολιτιστικό πρόγραμμα και ως ενθύμιο της συμμετοχής τους σε αυτό τους δόθηκε ο αφιερωμένος στον Ι. Καποδίστρια τόμος της σειράς «Ηγέτες» (δωρεά των εκδόσεων ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ στο σχολείο μας). kapod3dcover

Συντονίστρια του προγράμματος: Θεοδώρα Αλεξοπούλου ΠΕ02

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Επικοινωνία

3o Γυμνάσιο Αμαρουσίου

Διεύθυνση: Ναυαρίνου & Ύδρας
Τ.Κ.: 15122,  ΜΑΡΟΥΣΙ

Διευθύντρια: Λαμπροπούλου Αργυρώ

τηλ. 210 6127266, 2131302902

Υποδιευθύντριες:Μαρινάκη Ευαγγελία, Ντάβαρη Μαρία  

τηλ. 2131311206

Καθηγητές: 210 6143219

e-mail:mail@3gym-amarous.att.sch.gr

 

 

 

 

Χάρτης Περιοχής

Επισκέπτες ιστοσελίδας

Σήμερα 55

Χθες 84

Εβδομάδα 55

Σύνολο 903872

Kubik-Rubik Joomla! Extensions