ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ
Την Τρίτη 20 Φεβρουαρίου 2024 υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας με ιδιαίτερη χαρά τον εικονογράφο κ. Κωστή Παπαθεοδώρου.
Η επίσκεψή του έγινε ύστερα από πρόσκληση της ομάδας των εκπαιδευτικών και των μαθητών που συμμετέχουν στο πολιτιστικό πρόγραμμα «Λογοτεχνικές διαδρομές στα μονοπάτια της ελληνικής ιστορίας» και στο πλαίσιο της δράσης «Οργάνωση και αξιοποίηση της Σχολικής Βιβλιοθήκης» που υλοποιείται φέτος στο σχολείο μας.
Σκοπός αυτής της επίσκεψης ήταν να μυηθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες του πολιτιστικού προγράμματος στον κόσμο της εικονογραφίας και των συμβολισμών, να εμπνευστούν και να αντλήσουν ιδέες για την εικονογράφηση αποσπασμάτων από τα λογοτεχνικά βιβλία που έχουν αναλάβει να διαβάσουν.
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΗ
Αρχικά, ο κ. Παπαθεοδώρου αναφέρθηκε στο έργο του εικονογράφου και τις βασικές αρχές που το διέπουν. Έπειτα, παρουσίασε τις τεχνικές που ακολούθησε ο ίδιος στην εικονογράφηση του παιδικού λογοτεχνικού βιβλίου «Η μεγάλη περιπέτεια του Μίλτου», που έγραψε ο Βαγγέλης Ηλιόπουλος με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών για τον θεσμό της αναδοχής. Η συγκεκριμένη συλλεκτική έκδοση, την οποία ο κ. Παπαθεοδώρου δώρισε στη Σχολική μας Βιβλιοθήκη, είχε ενταχθεί στην εθνική καμπάνια ευαισθητοποίησης «Άλλαξε τη ζωή ενός παιδιού -– Γίνε ανάδοχος» και αποτελεί προϊόν της συνεργασίας του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και του Ταμείου των Ηνωμένων Εθνών για το Παιδί (UNICEF) για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Εγγύηση για το παιδί».
ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
Στο πλαίσιο του βιωματικού εργαστηρίου που ακολούθησε, ο κ. Παπαθεοδώρου συζήτησε με τους μαθητές και τις μαθήτριες την υπόθεση του λογοτεχνικού βιβλίου «Όταν έφυγαν τ’ αγάλματα» της Αγγελικής Δαρλάση, ενός από τα βιβλία που έχει αναλάβει να διαβάσει η ομάδα του πολιτιστικού προγράμματος.
Έδωσε ιδέες για το πώς μπορούν να αποδοθούν εικαστικά τα «δύσκολα» θέματα που θίγονται στο βιβλίο (π.χ. η αναπηρία της πρωταγωνίστριας) και προχώρησε βήμα-βήμα στη μετατροπή μιας σκηνής της ιστορίας σε κόμικς.
Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους και αξιοποιώντας τις συμβουλές του κ. Παπαθεοδώρου, παρήγαγαν τα δικά τους εικαστικά έργα στα οποία αποτύπωσαν σκηνές και ήρωες του λογοτεχνικού βιβλίου.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον το εργαστήριο και συμμετείχαν ενεργά σε αυτό καθ’ όλη τη διάρκειά του.
Η συνάντηση με τον κ. Παπαθεοδώρου αποτέλεσε μία πολύ ευχάριστη και εποικοδομητική εμπειρία για όλους. Τον ευχαριστούμε θερμά.