• Το σχολείο μας!

  • Το σχολείο μας!

  • Συνεργαζόμαστε, μαθαίνουμε, δημιουργούμε…

  • Εκπαιδευτικές εκδρομές: μια ευκαιρία για ψυχαγωγία, μόρφωση, πλούσιες εμπειρίες!

  • Εκπαιδευτικές εκδρομές: μια ευκαιρία για ψυχαγωγία, μόρφωση, πλούσιες εμπειρίες!

  • Νους υγιής εν σώματι υγιεί!

  • «Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος…» (Φ. Νίτσε)

  • «Κάθε παιδί είναι καλλιτέχνης. Το θέμα είναι πώς θα παραμείνει καλλιτέχνης μεγαλώνοντας.» (Π. Πικάσο)

  • «Κάθε παιδί είναι καλλιτέχνης. Το θέμα είναι πώς θα παραμείνει καλλιτέχνης μεγαλώνοντας.» (Π. Πικάσο)

  • Εθελοντισμός και διακρίσεις…

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

ΤΑ ΓΑΚ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Την Τρίτη 7 Μαρτίου 2023 επισκέφτηκε το σχολείο μας ο κ. Γιάννης Γκλαβίνας, Προϊστάμενος του Τμήματος Προβολής και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων των Γενικών Αρχείων του Κράτους, ύστερα από πρόσκληση των φιλολόγων του σχολείου και της ομάδας μαθητών και εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στη δράση “It could be me, it could be you: Ιστορίες Προσφύγων”.

Σκοπός της επίσκεψης του κ. Γκλαβίνα ήταν η υλοποίηση βιωματικού εκπαιδευτικού προγράμματος με τίτλο «Συμπληρώνοντας τις ψηφίδες της ιστορίας μιας προσφυγικής οικογένειας μέσα από τα αρχεία των ΓΑΚ», σε τμήμα της Γ΄ Γυμνασίου.

11 ist

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΟΜΙΛΙΑ
Με αφορμή μια φωτογραφία στρατιωτών από τη Μικρασιατική Εκστρατεία του 1922 ο κ. Γκλαβίνας έκανε εισαγωγή στην έννοια του αρχείου και στον τρόπο διεξαγωγής της αρχειακής έρευνας. Ενημέρωσε, επίσης, για το έργο και τον ρόλο των Γενικών Αρχείων του Κράτους και την τεράστια ποικιλία αρχειακού υλικού που φυλάσσεται σε αυτά.

ΕΦΑΡΜΟΓΗ
Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες, καθεμία από τις οποίες ανέλαβε να ανασυνθέσει, να αποτυπώσει στον χάρτη και να παρουσιάσει την ιστορία μιας οικογένειας Μικρασιατών προσφύγων του 1922, αντλώντας στοιχεία από ποικιλία αρχειακών εγγράφων, περιόδου 1898-1937.

12 ist
Αφού ολοκληρώθηκε η έρευνα, ο εντοπισμός και η καταγραφή των απαιτούμενων στοιχείων, ο εκπρόσωπος κάθε ομάδας, υιοθετώντας τον ρόλο του επικεφαλής της προσφυγικής οικογένειας που είχε αναλάβει η ομάδα του, διηγήθηκε σε α΄ πρόσωπο την ιστορία της δείχνοντας, παράλληλα, στον χάρτη τη διαδρομή που ακολούθησε από τον τόπο καταγωγής της έως την οριστική εγκατάστασή της στην Ελλάδα.

Η τελευταία δραστηριότητα που ανατέθηκε στους μαθητές ήταν να επιλέξουν και να παρουσιάσουν ανά ομάδα, με τα σώματά τους, μία σκηνή από την ιστορία της προσφυγικής οικογένειας που είχαν αναλάβει να διερευνήσουν. Οι υπόλοιπες ομάδες κλήθηκαν να μαντέψουν αυτό που «απεικονιζόταν».

13 ist

ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ενεργοποίησε το ενδιαφέρον και κινητοποίησε το σύνολο των μαθητών. Τους έδωσε την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τις αρχειακές πηγές και την ιστορική έρευνα μετατρέποντάς τους σε "μικρούς ερευνητές" του παρελθόντος.

Οι ίδιοι οι μαθητές αποτίμησαν πολύ θετικά τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα σημειώνοντας ότι η όλη διαδικασία αναζήτησης και σύνθεσης πληροφοριών τους θύμισε παιχνίδι εξιχνίασης μυστηρίου.

14 ist*Η δράση "It could be me, it could be you: Ιστορίες Προσφύγων" έχει ενταχτεί στο Δίκτυο Σχολείων ΣΗ.ΜΑ.-Α.Ε.Π. της Δ.Δ.Ε. Β΄ Αθήνας.

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Επικοινωνία

3o Γυμνάσιο Αμαρουσίου

Διεύθυνση: Ναυαρίνου & Ύδρας
Τ.Κ.: 15122,  ΜΑΡΟΥΣΙ

Διευθύντρια: 210 6127266

Καθηγητές: 210 6143219, 6936066043

e-mail:mail@3gym-amarous.att.sch.gr

 

 

 

 

Χάρτης Περιοχής

Επισκέπτες ιστοσελίδας

Σήμερα 239

Χθες 347

Εβδομάδα 1493

Σύνολο 897782

Kubik-Rubik Joomla! Extensions