• Το σχολείο μας!

  • Το σχολείο μας!

  • Συνεργαζόμαστε, μαθαίνουμε, δημιουργούμε…

  • Εκπαιδευτικές εκδρομές: μια ευκαιρία για ψυχαγωγία, μόρφωση, πλούσιες εμπειρίες!

  • Εκπαιδευτικές εκδρομές: μια ευκαιρία για ψυχαγωγία, μόρφωση, πλούσιες εμπειρίες!

  • Νους υγιής εν σώματι υγιεί!

  • «Χωρίς μουσική, η ζωή θα ήταν ένα λάθος…» (Φ. Νίτσε)

  • «Κάθε παιδί είναι καλλιτέχνης. Το θέμα είναι πώς θα παραμείνει καλλιτέχνης μεγαλώνοντας.» (Π. Πικάσο)

  • «Κάθε παιδί είναι καλλιτέχνης. Το θέμα είναι πώς θα παραμείνει καλλιτέχνης μεγαλώνοντας.» (Π. Πικάσο)

  • Εθελοντισμός και διακρίσεις…

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ

Το κείμενο που ακολουθεί συνέταξε η μαθήτρια της Γ' τάξης, Μέλπω Τ. 

Η 3η Ιουνίου έχει καθιερωθεί ως «Παγκόσμια Ημέρα Ποδηλάτου». Το ποδήλατο είναι ένα απλό, προσιτό, αξιόπιστο και φιλικό προς το περιβάλλον μεταφορικό μέσο, που χρησιμοποιεί ο άνθρωπος για περισσότερο από δύο αιώνες.

 

Το ποδήλατο συμβάλλει όχι μόνο σ' έναν υγιεινό τρόπο ζωής, αλλά προάγει και τον σεβασμό για το περιβάλλον. Το γεγονός ότι δε χρησιμοποιεί μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας κάνει τις κυβερνήσεις, τους δήμους και τους απλούς πολίτες να το αγαπούν και να ενισχύουν τη χρήση του. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι τα Ηνωμένα Έθνη ανέδειξαν το ποδήλατο ως βασικό μοχλό της πράσινης ανάκαμψης μετά τον COVID-19. Το Πρόγραμμα Περιβάλλοντος των Ηνωμένων Εθνών σημείωσε, μάλιστα, ότι η επένδυση σε πεζούς και ποδηλάτες μπορεί να σώσει ζωές, να βοηθήσει στην προστασία του περιβάλλοντος και να υποστηρίξει τη μείωση της φτώχειας.

Υπάρχουν, λοιπόν, πολλοί λόγοι για τους οποίους πρέπει να γιορτάζουμε την ημέρα αυτή, αλλά και να εισάγουμε στην καθημερινότητά μας τη χρήση του ποδηλάτου. Καταρχάς, το ποδήλατο βελτιώνει την υγεία μας, μειώνει τις πιθανότητες για καρδιαγγειακές παθήσεις και ορισμένους τύπους καρκίνου και διαβήτη. Εκτός από το ότι αποτελεί ένα απλό, οικονομικό, αξιόπιστο και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς, μπορεί να λειτουργήσει όχι μόνο ως μέσο μετακίνησης αλλά και ως μέσο ανάπτυξης, άθλησης και αναψυχής. Τέλος, η χρήση του ποδηλάτου καθιστά τους πολίτες περισσότερο κοινωνικούς και προσφέρει σημαντικά καλύτερη αίσθηση του τοπικού περιβάλλοντος.

Μολονότι, όμως, η χρήση του ποδηλάτου είναι ευχάριστη και ευεργετική για τον ποδηλάτη και το περιβάλλον, φαίνεται πως δε γίνεται πάντα σωστά η χρήση του μέσου αυτού καθώς, σύμφωνα με στατιστικά της ΕΛΑΣ, το 1,7% των ατυχημάτων που σημειώθηκαν το 2019 στη χώρα μας έγιναν με ποδήλατο. Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προσπάθησε να ορίσει ένα πλαίσιο σωστής οδηγικής ποδηλατικής συμπεριφοράς, προστατεύοντας ποδηλάτη και τρίτους, και εισήγαγε μια σειρά από νέες πινακίδες - σήματα για τα ποδήλατα, αλλά και νέα πρόστιμα και για τους ποδηλάτες, οι οποίοι πλέον αντιμετωπίζονται όπως οι οδηγοί των άλλων οχημάτων. Το όριο ταχύτητας για τους ποδηλάτες εντός πόλεων ορίζεται στα 20 χιλιόμετρα την ώρα, η χρήση κράνους – κακώς! - δεν είναι υποχρεωτική, ενώ απογορεύεται η ανάποδη κίνηση σε ποδηλατόδρομο ή σε οδό μονής κατεύθυνσης, η κίνηση εκτός ποδηλατολωρίδας, όταν υπάρχει, η κίνηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η κίνηση τη νύχτα με το ποδήλατο χωρίς τη χρήση φώτων και η χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση.

102 δήμοι από τους 324 σε όλη την Ελλάδα έχουν ποδηλατόδρομους συνολικής έκτασης 405 km οδικού δικτύου. Μεγαλύτερη χρήση του ποδηλάτου παρατηρείται σε πόλεις, όπου η μετακίνηση με ποδήλατο αποτελεί τοπική παράδοση, όπως στο Μεσολόγγι και στις Θεσσαλικές πόλεις. Σε ολόκληρη την Ευρώπη έχουν ανακοινωθεί 2.285,47 χλμ δρόμων που αλλάζουν για να φιλοξενήσουν το ποδήλατο! Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι στην Ιταλία, η Μπολόνια πρόκεται να υλοποιήσει 94,3 χλμ νέων υποδομών, η Ρώμη 150 χλμ, το Τορίνο 80χλμ, το Μιλάνο 35χλμ και το Μπάρι 57,15χλμ. Στην Πορτογαλία, η Λισαβόνα πρόκειται να υλοποιήσει 76,7χλμ και το Πόρτο 35χλμ. Στην Ισπανία, η Βαρκελώνη πρόκειται να υλοποιήσει 70 χλμ και η Γρανάδα 60χλμ. Στο Βέλγιο, οι Βρυξέλλες πρόκειται να υλοποιήσουν 83,7 χλμ ποδηλατοδρόμων και πολλές μικρότερες πόλεις από 2 έως 35 χλμ. Τέλος, στη Γαλλία, σχεδόν όλες οι πόλεις πυκνώνουν το δίκτυό τους με πρωταγωνίστρια τη Λυών που πρόκειται να υλοποιήσει 65,29χλμ… ενώ το Παρίσι υλοποιεί δίκτυο 85,61χλμ. Μήπως είναι καιρός να κάνουμε το ίδιο και στην Ελλάδα, γιατί κακά τα ψέμματα, όπως διάβασα και σε μια «ποδηλατική ιστοσελίδα «Το μέλλον της Ελλάδας βρίσκεται μπροστά σου, πάρε ποδηλατάκι και προετοιμάσου!» Επιπλέον ....

Το πετάλι σαν πατάω, μούρχεται σαν να πετάω

Όπου και όταν θέλω πάω, και γι αυτό το αγαπάω

Το αμάξι στο γκαράζι, και πετάλι αντί γκάζι

Όταν του πατώ το γκάζι, καυσαέρια δε βγάζει

Δεν μυρίζει, δεν κοστίζει, και υγεία μου χαρίζει

(Από το CD της Μάγιας Σιώζου: Παιδικές Δροσοσταλίδες)

Πηγές

https://www.mbike.gr

https://www.sansimera.gr

http://oseth.com.gr

http://citiesforcycling.gr

https://www.eurolife.gr

https://hellenic-cycling.gr

https://www.smu.gr

https://www.smu.gr

 

 

Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Επικοινωνία

3o Γυμνάσιο Αμαρουσίου

Διεύθυνση: Ναυαρίνου & Ύδρας
Τ.Κ.: 15122,  ΜΑΡΟΥΣΙ

Διευθυντής: 210 6127266, 6936066043

Υποδιευθυντής: 210 8054368

Καθηγητές: 210 6143219

e-mail:mail@3gym-amarous.att.sch.gr

 

 

 

 

Χάρτης Περιοχής

Επισκέπτες ιστοσελίδας

Σήμερα 84

Χθες 227

Εβδομάδα 651

Σύνολο 721000

Kubik-Rubik Joomla! Extensions